Ritverslag 2e rit van 10/03/2024
We werden deze winter geteisterd door massa’s hemelvocht die met bakken uit de lucht kwam vallen. Deze morgen geen hondenweer en droge asfalt.
De president was terug van de partij na een paardenkuur van Cortisone en Irish Coffee.
We waren nog maar net vetrokken en we moesten al uitwijken in de Achterdreef voor de vijand uit Laarne die zich ‘de Trappers’ noemden. Door het grote niveau- en budgetverschil was het volgend insiders de moeite niet waard om deze winter de fusiegesprekken aan te vatten 😊.
Boven de Bestberg was het al prijs. Vanuit de achterhoede weergalmde de oerkreet: ‘plat, plat’.
Richting Sint-Lievens-Houtem – Borsbeke – Herzele – Sint-Lievens-Esse – Steenhuize – Ophasselt – konden onze 4 gezellen: Stefan G., Ben D.C., P.J. en Didier C. eindelijk was tempo maken. Behalve een paar rode licht die we via een remote control op groen konden plaatsen, waren er geen obstakels meer.
In plaats van de steenweg te volgend tot in Voorde had onze voorzitter dit jaar iets nieuws in petto. Een extra lus door Smeerebbe, Idegem, Zandbergen, Appelterre en zo naar Voorde. Bedankt aan onze ritarchitect Stefaan voor deze aangename meerwaarde.
Aan de Kalvaar in Voorde staken we nu gewoon het kruispunt over en dit was de start van het vrij segment. Ben nam de kop en dreef de snelheid op, Stefan nam over tot aan het eerste knikje in Aspelare. Het sein voor Tom Schepens en Fritz om een eerste bommetje te gooien. Ben kon nog net aanklampen en de drie namen een 100 meter. Een paar man waaronder Gratien, Geoffrey en Matthijs offerden zich op om het gat toe te rijden. Matthijs bleef na de samenkomst doorrijden en nam een kleine voorsprong. Het was vechten tegen de bierkaai want aan de watertoren in Heldergem werd hij terug ingerekend.
Tom, Stefan, Ben, Didier, Geoffrey draaiden rond en niemand raakte nog echt weg op het grotendeels dalende kilometers richting Kerksken. Ondertussen was er nog wat slepers komen aansluiten. Het was uiteindelijk Ben die de spurt won voor Tom.
Kevin kon niet meer verder door materiaalpech. Hij had met zijn tanden de buitenband van de velg getrokken waardoor die gescheurd raakte.
Onder licht gedruppel verliep de terugweg zonder kleerscheuren.
Statistiek:
Aantal kilometer: 77 km
Hoogte: 449 m.
Beweegtijd: 2:21
Gemiddelde: 32,5 km/h